Julmat och målarfärg

Jaha..nu var det måndag igen och än är den lugn. jag har körlektion om ett par timmar och tillsdess fördriver TV:n, datorn och jag tiden.

Gårdagen var däremot lite mer händelse rik..om än ryggen värkte som attan och morgonen var tidig, steg upp vid halv 7(!!) något som jag inte gjort på riktigt länge, konstigt nog var det inte alls jobbigt snarare tvärtom det var faktiskt nästan lite skönt, dagen blir så mycket längre..konstigt.
Efter urkrypandet ur sängen följde jag iallafall med Daniel hem till sina föräldrar för att äta lite mini julbord, julmat är satans gott! :) och medans han jobbade så klappade jag på korna ;) lekte med Beata och "hjälpte" Matilda och Albin att måla lite i hans hus, det var riktigt fint eller höll på att bli iallafall, mysigt gamaldags med kakelugnar.
Det är ett bevis på att iallafall någon utav oss har tagit sig i kragen och insett att det är dax att bli vuxen, även om han förnekar att han är äldre än 18 ;)

Jag vill också bli vuxen! jag vill sluta med att slita ut min röv!!!
okej, det var skönt att vara arbetslös i kanske 2 veckor då fick man vila ut sig ett tag, man blir rätt trött av att gå upp 04.40 varanan vecka och sedan gå och lägga sig runt 00.30 nästa vecka...
men nu är det inte skönt längre, nu är det bara tråkigt och förslappande.
det är inte så många dagar i veckan jag gör annat än och umgås med Tv:n, som tur är kommer vi bra överränns!
Men det är Tråkigt!!
Det skulle vara kul att träffa lite nytt folk och att tjänna lite pengar så att man kan göra lite mer med dom människor man redan känner men framförallt skulle det vara skönt att känna att man gör  något vettigt, känna sig lite behövd.
Få livet att starta.
för det känns verkligen som om jag, omedvetet, sätter livet On Hold som om jag inte riktigt tar tag i något över huvudtaget och jag vet inte vad jag ska göra åt det.
Jag tror att det är lite för att jag pendlar så mycket mellan att vara hemma hos Pappa och att vara hos Daniel, på något sätt vet jag inte vad som ska kännas som Hemma.

Dagens Fundering: Vart finns mitt drömjobb? eller åtminstonde ett jobb?
Keep of the roads
Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0