Slutet.

Nu närmar sig slutet.
För ungefär 2 veckor sen, sa jag upp mig.

Absolut inte för att jag inte har trivts  här!
Tyskland är ett land som vissade sig passa mig otroligt mycket bättre än vad jag någonsin kunde tro.
Här finns mängder av otroliga människor!
Men nu känns det som att det är dax att åka hem ett tag.
Åka hem och träfa alla därhemma
och komma på nästa grej.

Min halvårslånga provanställning går ut den 27 oktober och det var runt det datumet jag hade planerat att åka hem..
Men Agneta frågade mig om jag kunde tänka mig att stanna till jul om dom inte hinner hitta någon annan,
Jag sa att jag kunde göra det, men att jag iså fall behöver lite ledigt i slutet av oktober, för att fira allas våran 20 årsdag!
Så vi får se hur snabbt dom hittar någonannan.

Att åka hem är ett beslut som varit både det lättaste och svåraste jag någonsin gjort.
jag ångrar absolut inte att jag åkte hit, på något sätt, visst har det varit svårt vissa stunder när hemlängtan har varit som värst- Men på det hela taget, har detta varit ett fantastiskt halvår!

Jag har lärt mig otroligt mycket, både om mig själv och andra människor och hästar, ett helt nytt land och språk.
Det känns egentligen helt otroligt att jag faktiskt har gjort detta och att det faktiskt har gått bra!

Intresserad av att bli nästa jag? -http://www.bukefalos.com/r/showentry.php?e=119539&catid=35



Kommentarer
Postat av: jos

alltså, det där jobbet verkar ju skitbra! jag är nästan lite sugen.

2009-10-09 @ 14:52:56
URL: http://janders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0